Okulumuz bünyesinde verilen rehberlik ve danışma hizmetleri; önleyici ve gelişimsel hizmetler, iyileştirici hizmetleri ile destek hizmetlerinden oluşmaktadır.
ÖNLEYİCİ VE GELİŞİMSEL HİZMETLER
1.Sınıf Rehberlik Programı:
Öğrencilerin kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki gelişim alanlarına yönelik olarak belirlenmiş kazanımların sınıflarda grup etkinlikleri yolu ile öğrencilere sistemli bir şekilde sunulmasını amaçlayan programlardan oluşur.
2. Bireyi Tanıma Çalışmaları:
Öğrencilerin kendini keşfetmesini ve gerçekçi kararlar almasını sağlamak amacıyla rehber öğretmen, sınıf rehber öğretmeni ve diğer öğretmenler tarafından sunulan; öğrencilerin kişilik özellikleri, sosyoekonomik koşulları, aile özellikleri, çevreyle ilişkileri, psikolojik uyumu, sağlık durumu, ilgi ve yetenekleri, sahip olduğu değerler, akademik başarısı gibi durumlar hakkında test ve test dışı teknikler yoluyla bilgi toplanması ve elde edilen bilginin kişiyle paylaşılmasını içeren bütünleştirilmiş çalışmalardır.
3. Bilgi Verme Çalışmaları:
Öğrencilerin kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki gelişim alanlarında ihtiyaç duydukları bilgilerin bireysel görüşme; küçük grup çalışmaları; psiko-eğitsel programların uygulanması, seminer, gezi, atölye çalışması, konferans, panel gibi büyük grup çalışmaları ve pano, broşür, okul internet sayfası vb. yayın hazırlama yolları ile sunulmasını içerir.
Bilgi verme çalışmaları üç alanda sunulmaktadır;
Kişisel-Sosyal Rehberlik: Sosyal duygusal beceriler, kendini tanıma ve anlama, gelişim dönemi ve görevleri, kendine karşı olumlu tutum, özerk kimlik gelişimi, duygu düzenleme, ihmal ve istismardan korunma ve bağımlılıkla mücadele gibi konularda öğrencilere bireysel görüşme, küçük grup, psiko-eğitsel grup ve büyük grup çalışmaları yolu ile sunulan bilgi verme çalışmalarını kapsamaktadır.
Eğitsel Rehberlik: Okula ve çevreye uyum sağlama, öğrenmeyi öğrenme, verimli ders çalışma becerileri kazanma, eğitimiyle ilgili karar verme süreçleri, başarıyı engelleyen etmenler, devamsızlık nedenleri, kişiye özgü öğrenme stilleri, üst öğrenim kurumları ile eğitim ve meslek yaşamı arasında bağlantı kurma gibi konularda öğrencilere bireysel görüşme, küçük grup, psikoeğitsel grup ve büyük grup çalışmaları yolu ile sunulan bilgi verme çalışmalarıdır.
Mesleki Rehberlik: Meslekleri tanıma, ilgi, yetenek ve değerlerini tanıma, kişisel nitelikleri ile meslekler/işler arasındaki ilişkileri anlama, iş yaşamı ve çalışmaya ilişkin olumlu tutum geliştirme, mesleğe hazırlanma konularında öğrencilere bireysel görüşme, küçük grup ve büyük grup çalışmaları yolu ile sunulan bilgi verme çalışmalarıdır.
B) İYİLEŞTİRİCİ HİZMETLER
1.Bireysel Psikolojik Danışma: Öğrenci ile psikolojik danışma ve rehberlik alanında eğitim almış rehberlik öğretmeni arasında öğrencinin kişisel-sosyal ilişkilerini iyileştirme; başa çıkma yeterliliği ile sosyal etkililiğini artırma; karar verme süreçlerini öğrenme; kapasitesini güçlendirme, kendini keşfetme süreçlerini içeren; duygusal, düşünsel, davranışsal olarak iyileştirici ve geliştirici bir ilişkinin kurulduğu bireysel yardım hizmetidir.
2.Grupla Psikolojik Danışma: Belirli bir süreç içerisinde gerçekleşen, kendini tanıma, güçlü ve zayıf yönlerini fark etme, sosyal becerilerini geliştirme, başa çıkma, karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirme gibi amaçlar çerçevesinde bir araya gelmiş 8-15 arası öğrenciyle, psikolojik danışma ve rehberlik alanında yetişmiş ve grup dinamiklerini yönetme yeterliliğine sahip rehberlik öğretmeni liderliğinde, etkileşime açık bir şekilde grup üyelerinden de destek almayı içeren danışma hizmetidir.
3. Sevk (Yönlendirme): Bireyin, rehberlik hizmetlerinin müdahale alanı ya da rehberlik öğretmeninin mesleki yeterlikleri dışında kalan bir uzmanlık alanında yardıma ihtiyaç duyması durumunda daha yetkin yardım alabileceği düşünülen uzman kişi/kurum/kuruluşlara yönlendirilmesidir.
C) DESTEK HİZMETLER
Dolaylı yoldan öğrencinin kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki gelişimini destekleyen rehberlik hizmetleridir.
Müşavirlik: Öğrencinin kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki gelişimine ilişkin olarak rehberlik öğretmeni tarafından veli, öğretmen ve yöneticilere sunulan önleyici ya da iyileştirici nitelikteki destek çalışmalarıdır.
Veliye Yönelik: Öğrencinin gelişimini desteklemek amacıyla veli görüşmesi, aile eğitimi (kurs), ziyaret/gezi (ev ziyareti) vb. şeklinde okul rehberlik servisince sunulan hizmetleri içerir.
Öğretmene Yönelik: Rehber öğretmen ile öğretmenin, öğrenciye ilişkin konularda uzmanlık bilgisi dâhilinde karşılıklı ve profesyonel bilgi alışverişinde bulunmasını ve öğretmen eğitimlerini kapsayan müşavirlik hizmetleridir.
FAALİYET TÜRLERİMİZ
Okulumuzun rehberlik ve danışma hizmetleri sisteminde yer alan grup çalışmaları aşağıdaki faaliyet türlerinde gerçekleştirilir:
Seminerler: Bir konudaki uzman kişi tarafından ön hazırlık yapılarak grubun ihtiyacı doğrultusunda yapılan bilgi verici nitelikteki sunum çalışmalarıdır. Sınıf ortamında veya çok amaçlı salonlarda sunuş yoluyla yapılan bilgilendirme çalışmaları bu kapsamda değerlendirilir. Örneğin öğrencileri verimli ders çalışma yöntemleri hakkında yansı cihazı kullanarak bilgilendirmesidir..
Kurs: Belirli bir konuda birtakım bilgi, beceri ve davranışlar kazandırmak amacıyla düzenlenen ve kısa süreli derslere dayanan ve sonunda başarının değerlendirildiği eğitim etkinliğidir.
Konferans: Bilimsel, eğitsel, toplumsal konularda uzmanlar tarafından açıklama yapmak, bilgi vermek amacıyla gerçekleştirilen konuşma türüdür.
Panel: Toplumsal bir konunun bu konu ile ilgili uzman kişilerce samimi bir havada tartışılmasıdır.
Yayın Hazırlama: Pano, broşür, okul internet sayfası gibi yollar ile bilgi sunmayı amaçlayan çalışmalardır.
Psiko-Eğitsel Grup: Önleyici ve eğitsel nitelikte, beceri kazandırmayı amaçlayan, sürecin ve hedef davranışların yapılandırıldığı psiko-eğitsel programların uygulandığı gruplardır.
Sınıf Rehberliği: Bireyin kendini ve çevresi tanımasına yardım edilmesi amacıyla belirli bir program aracılığı ile sunulan, sınıf rehber öğretmeni ve rehberlik öğretmenleri tarafından yürütülen hizmetlerdir.
Bireyi Tanıma Teknikleri: Bireyi tanıma bireyin kendi ilgi, yetenek, değer, tutum ve kişilik özelliklerini keşfetmesini ve gerçekçi kararlar almasını sağlamak amacıyla rehberlik öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni ve diğer öğretmenler tarafından yürütülen bilgi toplama sürecidir.
Ziyaret/Gezi: Okul ve sınıf içinde yapılan çalışmaları tamamlamak, okulda öğrenilen konuları doğal ortamında görmek ve okul ile gerçek hayat arasındaki bağı kurmak amacıyla yapılan planlı ziyaretlerdir.
Akran Danışmanlığı: Kişisel, sosyal ve akademik konularda yardım becerileri ile ilgili eğitim verilmiş öğrencilerin rehberlik öğretmeni süpervizyonu doğrultusunda akranlarına sundukları yardım çalışmalarıdır.
Adres:
Bozyazı Merkez Mahallesi Mürsel Kavun Sokak No8 Bozyazı/MERSİN
Telefon
324 851 41 51